איך מתמודדים עם פחד קהל?

    הרב אייל אונגר 3 Comment on איך מתמודדים עם פחד קהל?
    8:43
    16.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ע"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פחד קהל בא לידי ביטוי במספר ממדים

    בממד הגופני: פחד קהל בא לידי ביטוי ברעד, בכאבי בטן, בקצב מהיר יותר של לחץ הדם, הזעה,  במישור הרגשי הפחד קהל בא לידי ביטי בחוסר ביטחון, בתחושת חוסר אונים, בלחץ ובחרדה. וממד המחשבה: מחשבות כמו "כולם יצחקו עליי, אני משפיל את עצמי, אני הורס לעצמי את המעמד, אין לי סיכוי להצליח" ועוד מה שמוביל את האדם להימנע ממצבים שבהם הוא צריך להתמודד עם הפחד, מיד כשהאדם נדרש לעשות משימה שבה הוא אמור להתמודד עם הפחד הוא נמנע, מדבר חלש, תחושת קיפאון, מה שמגביר את התדמית של הסובל – שהוא: "סוג אדם שיש לו פחד קהל" וזו נבואה שמגשימה את עצמה.

    אז לכן דבר ראשון חשוב שניצור לעצמנו את התנאים הנוחים ביותר על מנת שנוכל לתפקד טוב, אם זה לדבר ברבים אז להכין מצגות או דפים שמהם נדבר, לא נכון להשוות את עצמנו כעת לנואמים הטובים ביותר שמדברים הכל בעל פה, לא פעם זה מה שקורה שאנשים עם פחד קהל הם לא עוסקים באיך לשפר את עצמם קצת יותר ממי שהם היום אלא הם מיד משווים את עצמם לטובים ביותר ובזה הם מנטרלים כל מוטיבציה שלהם לעשייה מול קהל.

    עוד נקודה שיכולה לעזור לסובלים מפחד קהל זה לדמיין, מה התסריט הגרוע ביותר שיכול להיות, האם אנשים יפסיקו לדבר אתנו, יזלזלו בנו, יפטרו אותנו מהעבודה?  התשובה היא: לא! על ידי הכנסת החשיבה לפרופורציה נכונה אנחנו מקלים עלינו את המאמץ

    ונקודה אחרונה שכדאי לעשות זה לבנות לעצמנו: "סרגל פחדים" לרשום לעצמנו את רמות הפחד השונות לדוגמא: לדבר מול המנהל/ים זה מפחיד ברמה של מ 1 עד 10 ברמה 10 אבל לדבר מול השכנים מ 1 עד 10 זה מפחיד ברמה של 1 או 2, אז נתחיל להתגבר על הפחדים ברמות הנמוכות ומהמקום הזה נטפס עוד ועוד שלב בהדרגתיות, טיפוס השלבים בעצמו יוצר תחושה של אומץ וזהות של אדם שמצליח להתגבר ולהתמודד מה שמחזק את התדמית של האדם בעיני עצמו מה שיזרז את תהליך ההתגברות שלו.

    בהצלחה



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      התוכניות של הרב אונגר ברדיו – הן מהאיכותיות שיש במדיה בארץ!

      תודה רבה

    2. 2

      אני מעונין בעוד חומר כי אני סובל מפחד מקהל

    3. 1

      בה' אני נעזרתי באדם מתל אביב, שמעתי אותו מתראיין אצלכם ברדיו ושמו אבינועם הדס והוא מתל אביב. הוא לימד אותי שיטה כיצד להקטין את כל התופעות של הרעידות ולימד אותי להתגבר. פעם כל כך סבלתי מפחד קהל שלא יכולתי אפילו להציג את עצמי בשעור ואחרי 4 חודשים אני גם שר סולו. אני מאמין שהוא יכול לעזור גם לאחרים